Cum sa cumperi o masina rulata in siguranta?

         
  
     Hai sa va impartasesc si eu cum am achizitionat singur masina din imagine (un Vw Pasat variant din 2003) cumparata de la un samsar din Pitesti, poate ajuta si pe altii.
Masina era adusa pe platforma Duminica din Germania, Miercuri am fost eu la Pitesti, masina se afla in targ si NU avea nici un fel de numere, nici macar de tol sau provizorii, am vizionat ochiometric tot exteriorul cca 1,5h incepand de la:
-masina sa aibe linie
-sa nu aibe elemente de caroserie revopsite (sau indentificarea acestora)
-pedale (cat de tocite sunt),
-mocheta (sub presul soferului sa NU fie tocita)
-volan (cat de uzat este),
-scaunul soferului (uzura lui sa NU aibe buretii lasati),
-geamurile (pe toate geamurile au anul de fabricatie +/- un an diferenta de fabricatie a autoturismului), 
-discurile de frana fata ( fierul sa nu fie plin de rugina sau corodati etrierii)
-sub capota (sa nu aibe rugina sau piesele de aluminium sa fie corodate)
-in interior sa functioneze toate butoanele.
-motorul pornit la relanti pana pleaca compresorul de AC.
-sa plece ventilatorul de racire cand apa urca la temperatura mare.
-compresia motorului la rece (bagi in prima viteza si iei usor piciorul de pe ambreiaj fara a calca acceleratia pana se pune masina in miscare)
-am dat o tura prin targ (desi era plin de gropi si am mers maxim cu viteza a 2-a)
   Dupa toate acestea, am insistat expres ca vreau sa o vad pe dedesupt pe un elevator, desi eram suspectat de catre samsar ca si eu sunt tot samsar dupa toate testele astea...mi-a spus ca el NU poate iesii cu masina din targ ca NU detine numere, m-am impus ca fara teste NU o cumpar si i-am aratat banii...atunci samsarul a scos niste numere rosii de pe alta masina care o avea in targ si le-a montat pe asta care vroiam sa o cumpar.
L-am pus pe el sa conduca prin Pitesti pana am vazut un service, l-am lasat sa astepte in masina si pe toata durata testului el sa NU comenteze si sa NU se dea jos de la volan....asa am putut eu sa discut cu mecanicul si sa-i spun ceea ce vreau sa testam la ea, masina era din punct de vedere estetic si tehnic perfecta, am platit 30 de lei si am plecat.




Acum nu-mi mai ramane de facut decat sa aflu daca km sunt reali de pe masina.
Masia avea'n bord 215.500km....
Aici aveti 2 variante:
-1 te duci impreuna cu vanzatorul/propietar la un dealer VW si cu actele doveditoare va spune tot istoricul masinii....ATENTIE doar impreuna cu propietarul (poti face testarea tehnica a masininii si aici).
-2 suni pe cineva cunoscut de la VW (eu am fost mai norocos ca avut pe cineva la Porsche Romania Bucuresti Nord si i-am comunicat seria de sasiu care mi-a confirmat absolut totate datele inregistrate, masina avea carte service si m-am consultat cu aceste serviceuri facute in decursul anilor....concluzia km reali).
NU te zgarcii la portofel atunci cand faci testele unei masini SH, o cumperi pentru tine si eu personal recomand sa mergeti sa testati la un service de unde provine autoturismul, in cazul de fata VW Romania....asa NU o sa aveti dubii sau vicii ascuse.


PS: NU trebuie sa faceti totii ca mine, insa trebuie sa cunosteti minimul de mecanica macar!!!

Bafta in alegera si achizitia autoturismului dorit!!!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum putem aerisi caloriferul de fonta???

Am un plic pe ecranul televizorului.

OzonFix OMV