Reconditionare Motor Wv Passat 1.6 ALZ.



 
Segmentare Motor Wv Passat 1.6 ALZ.



               O masina veche intradevar, dar una in care s-au investint multi bani (peste 9.000€ cu acte doveditoare si cu istoric) si NU este inclusa aceasta lucrare, o masina extrem de confortabila si incapatoare si la care am decis sa mai investesc niste bani sa o pun total la punct ca am de gand sa o tin multi ani, poate pe viata!
 

 De ceva timp ma batea gandul ca ar fi cazul si se impune o segmentare a motorului, are 316.450km si incepuse sa haleasca ulei, vasul de expansiune se colora/contamina cu ulei, pus ca trebuia sa fac distributia ca avea 4 ani in care am facut doar 53.800Km in regim de familie. 


In mare cam stiam ce implica si ca este mult de munca si am inceput sa ma interesez de mecanici priceputi si de cat m-ar costa manopera la o asa lucrare ampla.

Am cautat initial un mecanic prin Bucuresti, dar NU prea am fost multumit de interesul si preturile lor.

Stiam ca fratele meu si-a facut motorul in urma cu aproximativ un an la un service din Urziceni, l-am intrebat daca este multumit de ce s-a facut la motor si cat la costat.

Dupa o dicutie telefonica mai detaliata am zis sa dau o fuga la Urziceni si sa discut cu patronul Marius si mecanicul serviceului XTECH Garage. M-am urcat in masina si glont acolo unde am discutat mai multe cu Dorin (mecanicul) despre ce implica si ce costuri estimative sunt la manopera si am convenit sa ma programeze in 1-2 saptamani.

Dupa o saptamana jumatate m-am prezentat la orele 08:00 la serviceul din Urziceni XTECH Garage, dupa racirea motorului la orele 09:15 masina mea intra pe elevator pentru a fi demontata de catre Dorin.

La orele 13:00 era data chiulasa jos si am primit vestea poasta ca NU se mai poate rectifica nimic si ca imi trebuie alta chiulasa pe care sa o rectific, alt ax cu came nou, alte supape, culbutori noi smd…ma lovit asta ca un traznet in moalele capului.

Am scos telefonul si m-am apucat sa caut chiulasa pe internet, toate erau intre 1.500 si 2.000Lei.

Atunci am luat decizia sa caut un motor complet ca ies mai ieftin…pe intrenet gasisem motoare pe benzina 1.6  ALZ  de la 800 la 2.500Lei. Era cat pe ce sa plec la Floresti (Cluj) in acea zi, da NU a mai raspuns vanzatorul sa imi de-a locatia.  


Am fost si am vazut un motor undeva pe langa Afumati, dar NU mi-a placut “vanzatorul” si NU i-am spus ca NU sunt interesat…i-am zis ca ma mai gandesc.

 Eram disperat, dar NU vroiam sa arat asta … si totodata trebuia sa fiu cumpatat sa i-au decizia buna pt mine, inclusiv din punct de vedere al cheltuielior.

M-am dus si mi-am cumparat o sticla de “uichean” si m-am dus acasa la frate-miu unde iara m-am pus pe cautari de motoare si pe dat telefoane. Pe la orele 21 an dat de un baiat foarte amabil care era de pe undeva de pe langa Ploiesti (Carbunesti), mai exact la 85km si am convenit ca a 2-a zi de dimineata la orele 10 sa ma duc acolo sa imi arate un motor ALZ. Am ajuns la orele 09:45 si el cu inca un baiat erau pe treaba sa demonteze motorul, am luat motorul, am mai luat ceva furtune de plastic un trager si am venit glont la Dorin de la service XTECH Garage la Urziceni sa imi de-a ok-ul daca e buna chiulasa, am ajuns la orele 12. In 10 min. mi-a dat ok-ul si al plecat cu alt glont spre Bucuresti la Aidin, un turc de pe langa Filaret care se ocupa numai cu reconditionari chiulase.

Am ajuns, m-am prezentat si am spus ca vin din partea lui Dorin de la XTECH Garage din Urziceni si ca ma grabesc cumva ca ii tin si elevatorul mecanicului blocat cu masina mea si il cinstesc daca e cazul numai sa ma rezolve cu reconditionatul chiulasei cat mai urgent posibil. Mi-a spus ca maine e gata…si din discutii aflasem ca avem niste cunostinte comune. 

A doua zi iar am stat ca pe ghimpi, pe la orele 15 pimesc telefon de la o doamna ca chiulasa mea e gata reconditionata, m-am urcat in masina si m-am dus iar glont spre ei unde am ridicat chiulasa si supapele reconditionate. NU a acceptat sa-l cinstesc si i-am multumit in toate limbile.

L-am sunat pe mecaniul meu (deja) si l-am anunta ca am chiulasa, el mi-a spus ca e taziu, viind vineri pe seara iar sambata el vine doar 2-3h la garaj, mi-a spus sa vin luni la 9 acolo.



    Luni la orele 09:00 eram acolo cu chiulasa reconditionata, kiturile de distributie si accesorii, radiatorul de ulei (termoflot), un set de bujii, tamponul antibalans si 2 sticle de antigel in portbagaj.

Dorin intre timp a dat comanda de restul pieselor care ii mai trebuiau la motor si erau toate acolo.

Costatasem ca avem deja urcare pe masina pistoanele segmentate, pompa de ulei si baia de ulei, iar blocul motor era tipla si pregatit sa ii fie montata chiulasa si restul, pe semne ca Dorin muncise mult in tot acest timp ce eu alergam dupa piese. 

La orele 09:15 sa apucat sa monteze piesele pe chiulasa si pe motor. In jur de 12 ne mai trebuia o garnitura la galeria de evacuare, a venit repede comanda si am trecut la montajul kitului de distribuie. Am mai costatat ca senzorul de racire era corodat si am zis sa comandam si acesta si scaunul/flansa unde vine montat la capatul chiulasei, in jurul orelor 16 au venit.

Baiatul s-a miscat exceptional cum NU mai vazusem pana acum, la orele, la orele 17:30 era gata motorul si i-a dat prima cheie la el. Au mai urmat niste reglaje si bibileli si la orele 21:00 motorul era reglat si merga rotund si brici, ca un ces elvetian.

Eram toti obositi, am lasat pentru marti dimineata montarea barii, scutului si rotilor, la orele 10:00 era masina data jos de pe elevator si scoasa afara in curte pentru a merge motorul la relanti cca 1h.

La orele 11:00 am plecat spre casa, spre Bucuresti.


Nescesar piese:

-Chiulasa. 

-Rectificare chiulasa si supape. 

-Kit de distributie + pompa Contitech.

-Kit accesorii alternator Contitech.

-Kit accesorii AC Contitech.

-Radiator racire ulei (Termoflot) Nissens.

-Tampon antibalance OEM.

-Bujii NGK 4 buc.

-Antigel Hepu 2 sticle 1,5L.

-Apa distilata 3L.

-Set segmenti Mahle.

-Garnitura chiulasa Victor Reinz.

-Flansa lichid racire Topran.

-Garnitura flansa Febi.

-Garnituri galerie admisie Elring.

-Garnituri galerie evacuare Elring.

-Simering Arbore cotit Victor Reinz.

-Dop chiulasa ax cu came OEM.

-Garnitura capac supale Victor Reinz.

-Set suruburi chiulasa Victor Reinz.

-Ax cu came Motive.

-Garnitura esampament catalizator MTS.

-Senzor Lichid de racire OEM.

-Filtu ulei Mann.

-Ulei 5W40 Castrol Magnatec 5L.

-Coliere 3 Buc.

-Ulei servodirectie Febi FE0616.


         Ma bucur ca l-am intalnit si cunoscut pe Dorin, “Dumnezeul mecanicilor” (l-am denumit), in primul rand un om, un profesionist de o calmitate NEmaintalnita, un tipicar, un adevarat necanic pe care il voi recomanda oricui.  


Multumesc Dorine, multumesc ca m-ai suportat sa asint la acesta lucrare, multumesc Marius XTECH Garage. 

Iubesc masina asta si va iubesc si pe voi! ☝️

Sper ca “Fulgerului Gri”  sa faca multi km fara reparatii doar datorita voua! 


Mai multe gasiti pe Club Wv Passat B5.5 Romania: https://www.facebook.com/groups/741056719384831/?ref=share_group_link










Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum putem aerisi caloriferul de fonta???

Am un plic pe ecranul televizorului.

OzonFix OMV