Din ciclul Barbat la cratita...Tigala cu cartofi ca la Maramu


Tigala cu cartofi ca la Maramu sau cartofi rosti

Imi place tare reteta asta, mai ales acum cand e post. Am redescoperit-o in alte tari, ori eu am crescut cu ea. Este o reteta de la mama. Cand era post mama ne facea tigala de cartofi. Cartofi rosti cum le spun austriecii.



De ce am nevoie pentru o persoana:
Doi cartofi
Un catel de usturoi
Sare
Piper
Ulei de masline
O ceapa
O portocala pentru zeama
Curry
Gogosari





Cum prepar eu:
Am dat pe razatoarea mare cartofii si apoi am pus ulei de masline intr-o tigaie si dupa ce s-a incins am pus cartofii, sare, piper si usturoiul si el dat prin razatoare. Inainte de a pune cartofii in tigaie i-am scurs. Am avut grija sa nu am stratul de cartof mai gros de un centimetru jumatate. Altfel, trebuie bagat putin la cuptor sa se faca bine. Am facut totul la foc incet ca sa se patrunda si pe o parte si pe cealalta. Ai grija sa o intorci frumos, sa nu se rupa.
Separat am taiat o ceapa julien, am calit-o in ulei de masline la foc incet si ca sa ii dau un gust bun am pus curry si putina zeama de portocala. Curry merge foarte bine cu portocala. Intr-o farfurie am pus tigala mea, am pus ceapa deasupra si apoi, ca sa dea un pic de acreala pentru ca ceapa e dulce, am pus niste gogosari murati. Mama imi facea tigala cu castraveti murati. Atat. Eu am facut tigala mamei putin mai consistenta, am schimbat putin gustul prin curry. Delicios!
                                                                                                                   ...by Retetele lui Nicolai

Pofta MARE!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum putem aerisi caloriferul de fonta???

Am un plic pe ecranul televizorului.

OzonFix OMV