Eclipsa partiala de soare

Eclipsa partiala de soare filmata si pozata, cu iPhone 4, la Bucuresti 04-01-2011.


Am fost, astazi dimineaţă, martorul unui eveniment spectaculos, care nu se va mai repeta cel puţin până în anul 2027. O eclipsă parţială de Soare a putut fi observată timp de trei ore şi de pe teritoriul ţării noastre. Fenomenul a putut fi vizibil fără instrumente astronomice timp de trei ore, între 9 dimineaţa şi 12:00.






Acoperirea maximă a Soarelui a fost de 78%, în nord-vestul ţări. În Bucuresti, eclipsa a avut faza maximă la ora 10:35.
Am luat un ciob de geam, la-m afumat cu bricheta si am facut un filtu pentru a ma putea uita si filma eclipsa, drudimentar dar....





Vazuta printr-un cob de geam afumat!




Astronomii spun că avem practic de-a face cu o aliniere fericită. Mai pe înţelesul nostru, e vorba de o iluzie optică. Şi asta pentru că noi, de pe Pământ, vedem Soarele şi Luna la aceleaşi dimensiuni. În realitate însă, Luna este de 400 de ori mai mică decât Soarele.


Comentarii

  1. si noi din Spania am vazut-o , interesant , periculos totodata ,ptr.ochi ma refer

    RăspundețiȘtergere
  2. Pei tocmai de aceeia eu NU m-am uitat direct, ci printr-un "filtu" si prin telefon!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum putem aerisi caloriferul de fonta???

Am un plic pe ecranul televizorului.

OzonFix OMV