Atentie la ce anvelope va cumparati

 Schimbat/cumparat roti de iarna.




        De 7 ani m-am folosit de Dunlop Winter Reponse 2, extraordinar de bune anvelopele.  Inca din primavara stiam ca este cazul sa le schimb in acest sezon, desi mai aveau profil (“carne”) erau coapte. 

Stiam ca Dunlop este o marca buna si introduc mai mult cauciuc in procesul de fabricatie in anvelopa, asa anvelopa la temperaturi scazute NU se intareste/plastifiaza si are elasticitate intre lamele.  

De peste 2 saptamani cautam Dunlop Winter Sport 5 (noul model) ca erau cele mai bune conform testelor ADAC si AutoBild de buget! 

In cautarile mele NU am gasit nimic pe DOT 2023, toti aveau anvelope “noi” cu DOT 2020/21/22, am gasit unele pe un site din Iasi cu DOT 2023 (asa scriau), dar era site “bagabont” fara adresa, fara numar de contact, fara nimic…NU m-am riscat.  

Am fost la AutoSoft, vulcanizarea mea de prin anii ‘90, si incercau sa imi bage pe gat tot felul de anvelope, am renuntat ca NU ma potriveam pe buget si NU aveau ceva apropiat de Dunlop. 

Vineri m-am dus sa fac o revizie la Nexxon Auto la un Mini Cooper si stiind ca sunt importatori de anvelope am facut o intrebare de Dunlop Winter Sport 5, aveau “noi” cu DOT 2022 (aduca ei le vindeu ca noi, vechi de 2 ani) , dar mi-au recomandat Good Year UltraGrip Performance 3 nemtesti si ca in teste sunt aprope identice cu Dunlop.

Le-am spus ca sa ma lase pana Luni sa ma informez despre ele.

Peste weekend am stat ore untregi urmarind tot felul de teste inclusiv ADAC si AutoBild.  

Luni dimineata la 08:30 am dat comanda de ele si mi-au spus ca vin Marti la orele 09:00 de la depozit. Am intrebat daca e sigur si mi-au spus ca NEgresit. Atunci am facut si programare pt orele 10:00 pt montaj, echilibrare si geometrie.  

Marti, am sunat la ei de la 09:30 panaaaaa la 11:30, pe 3 numere de telefon, presimteam ceva, NU imi raspundeau japitele. 

Desi m-am chinuit 2h sa scot rotile vechi de iarna din dressing si sa caut husele la roti, am carat rotile in masina si…la Nexxon Auto NU raspundea nimeni.  Intr-un final la 11:45 m-au sunat si….stupoare! Imi comunica ca rotile mele NU au ajuns de la depozit si incercau sa ma amane pt Miercuri.  

Am inebunit de nervi mai ales ca muncisem atat sa scot rotile, sa caut husele, sa le car la masina si…dau de NEseriozitate.  Acum pricepusem de ce NU raspudeau la telefon (aveu nr meu si stiau cine-i suna). 


Am tras aer in piept, mi-am facut o cafea, mi-am aprins o tigare si am inceput acum sa caut pe internet Good Year UltraGrip Performance 3 cu DOT 2023 (noi) si in Bucuresti.  

Am dat cautare pe Compari.ro si cel mai bun pret il aveau Best Tires Shop (320,68Lei / Buc.). Am sunat la ei sa imi confime daca sunt intradevar cu DOT 2023 si daca le au pe stoc undeva.  Mi-au confirmat ca le au pe stoc si ca sunt cu DOT 2023 la Vulcanizarea din Sebastian.  

Le-am spus ca vin acum. Mi-au comunicat ca NU au liber astazi de cat la orele 16:10.  Le-am spus ca e perfect la orice ora doar ca sa fie astazi ca am rotile in masina deja.  

La 16:00 eram acolo.  Au cautat aia anvelopele in tot depozitul, le-am dat si eu o mana de ajutor sa le gasim.  Intr-un final le-am gasit.  Erau ce trebe cu DOT 2023 si “Made in Germany”, nemtesti, exact ce imi place mie.  

S-au apucat de demontat anvelopele vechi si sa monteze noile anvelope pe jante, au fost echilibrate, am facut geometria si am plecat cu masina in “probe” pe A2 pana la Fundulea sa vad cum sunt de centrate si daca sunt zgomotoase.  

Sunt niste anvelope de buget cu clasa “C” la consum, clasa “B” pe franare si zgomot 70dB (clasa “B”)…ma declar extrem de multumit si daca ma tin cat astea (înca 7 ani) e perfect.  

Asa ca NU va lasati pacaliti de catre vanzatori ca sa va vanda anvelope depozitate  cu anii cu DOT 2020/21/22 pe pot de anvelope “noi”, cine stie cum au fost deopozitate in intersezon si si in ce conditii, bucurati-va voi de ele mai mult timp.  

ATENTIE la NEatentie lumea e bagabonta si incerca sa va arda un NEcunostinta de cauza!  

NU ingurbitati ca pelicanii pe NEmestecate orice va spune vanzatorul, aveti rabdare si nervi de otel in cautarea unor anvelope, informati-va ca e GRAUIT…si sa fIe toate 4 cu acelai DOT (inclusiv aceeasi saptanana) fabricate!!!


Asa ca de data acesta m-am vazut nevoit fortat ca sa “tradez” Dunlop in favoarea lui Good Year UltraGrip Performance 3, sper sa merite.  Cost total (anvelope, montaj, echilibrat si geometrie) 1474.72 Lei. 

Rotile de vara au fost spalate bec, au fost bagate in huse si depozitate la boxa….la primavara le schimbam si pe astea…vedem atunci daca gasim Hankook cu DOT 2024, daca NU ne reprofilam pe alt producator.  ☝️


ATENTIE, NU umblati cu SH-uri, e viata voasta in joc, a pasagerilor din masina si a participantilor la trafic (sunt putrede si coapte)….daca NU va permiteti anvelope clasa A; B sau de buget clasa B; C cumparati-va macar niste anvelope iefine NOI cu DOT din anul achizitiei si toate 4 sa aibe acelai lot, aceeasi saptamana de fabricatie….asa va bucurati mai mult timp de ele…dai un ban, dar stai in fata si in deplina siguranta in trafic.  

Sper sa va ajute in cautarea anvelopelor dorite! ☝️












Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum putem aerisi caloriferul de fonta???

Am un plic pe ecranul televizorului.

OzonFix OMV