Padina 25-27 iulie 2014

 


          Intr-o zi ma trezesc pe Facebook cu o invitatie de grup de la fratele Catala la Padina..."Padina 5  Traditia" se numea grupul, ei deja voiau sa mearga la a 5-a editie.

Fac o mica paranteza, acum 1-2 luni in urma m-am dus cu fata (in varsta de 6 ani) la Dechatlon sa-mi cumpar o pereche de adidasi si a vazut corturile montate acolo afara....poaffff "taty cumpara-mi si mie un cort dasta" si le lua pe toate la rand si nu stia in care sa intre. Inchid paranteza.

Ma gandesc ca ar fi o oportunitate perfecta pentru fata sa mergem la munte cu cortul.
Vorbesc cu sotia si convenim sa facem o ieseala d'asta sa ne incarcam bateriile de dragul fetei si amicilor mei.

Bun, ma pun sa dau telefoane si sa ma interesez pe net de ce necesar am nevoie pentru o astfel de ieseala deoarece pentru noi e pentru prima oara cu cortul si NU avem de niciunele si voiam sa iasa totul perfect inca de prima oara sa le placa mult atat sotiei cat si fetitei mele sa putem mege si alte dati.
Sun la prieteni, sun la Salvamont Padina, sun pe userii de pe forumurile montane....peste tot sun.

     Prima achizitie trebuie sa fie cortul, zic... ma uit pe site Dechatlon si gasesc unul la oferta 270 Lei QUECHUA Familie T4  ma duc sa-l vad si nu asa, cu copilul dupa mine. O ora am stat si le-am pus tot felul de intrebari angajatilor avand in vedere ca habar nu aveam de ce am nevoie pentru o iesire montana la un camping cu cortul. Ok, il cumpar, vin acasa, il montez in curtea din spatele blocului sa nu fiu NEpregatit acolo la Padina.




Cumpara mariuse masa, scaune, saltea, perne, pompa, felinar, lanterna, bocanci fetei si sotiei, pelerine de ploaie, sosete caduroase special pentru munte, sac de dormit, cos termic pentru mancare etc...toate astea de la Dechatlon achizitinonate in decurs de o luna.

Acum ne mai trebuia butelii de voiaj, caut, intreb si gasesc la un vecin 2 buteli poloneze si un aragaz facut...mi le imprumuta omul. Soacra-mea zice ca are si ea 2 buteli rosii poloneze in pod, le cauta si le gaseste, ma duc la Toma Manole si le incarc cu gaz, cauta pe net arzatorul original, cumpara-l ca iti trebuie la buteliile tale pe viitor.

La un moment dat ma mananca'n cur sa intreb pe forum carpati.org daca cortul meu este bun pentru o astfel de ieseala la o altitudinde montana de 1.500m....pana aici mi-a fost, toti m-au sfatuti sa-l schimb ca acela NU se inchidea veranda si la un vant mai puternic aveam ocazia sa-l vad parapanta daca il prindea nelocuit.
Bine am facut si le multumesc tuturor pentru toate sfaturile pe care mi le-au dat!!!

Da telefoane mariuse la Dechatlon cum pot schimba cortul. Ma duc acolo cu el sub brat, il schimb in cele din urma cu unul care se inchide si veranda QUECHUA Arpenaz Family 4.1 + diferenta de bani pana la 420Lei.

Pe langa toate cheluielile astea mai trebuiesc cumparate: fripturi, mici, carnati (pt. gratare), carbuni mangal, conserve de fasole, pateu de ficat, sarmale (foarte bune astea mi-au placut), supe la plic, margarina, cascaval, almete, salam, gem, paine, ceai, cafea, zahar, suc, bere, tarie, apa plata, saci menaj, servetele, umede, prosoape de hartie, batoane energizante, glucoza, ciocolata, alune smd.

In sfarsit a venit ziua plecarii vinei, Bucuresti-Padina, am plecat la 12:00 si la 15:00 eram pe platou la destinatie, exact 3h 160km.
Am ajuns cu bine pe o vreme inorata, dupa ce fac turul de onoare si salutare a tuturor prietenilor, ma pun pe instalat cortul repede sa nu inceapa ploaia si sa unflu salteaua si pernele.





Dupa instalare mi-am pus o tarie si am luat-o la "hai noroc" pe la toate corturile, sotia si cu fata s-au bagat putin la "relax" in cort ca dupa drum.



Dupa ceva timp m-am reintors la cort unde am servit niste sandvisuri si am luat-o la pas cu sotia si cu fata pe platoul Padina, a inceput sa picure si ne-am bagat in cort unde am stat intinsi cca 1h.



    Am iesit din cort si am reluat salutul noilor veniti, se apropia seara si ne facem griji de lemne pentru focul de tabara, vorbise Matache Catalin cu un tigan cu caruta (ne-a tras teapa), Sorche vorbeste cu bucatarul de la Vila Coteanu care avea un frate la Cantonul Padurarilor, mergem si luam o carlinga de lemne, urmand ca a II-a zi sa mai mergem sa mai luam una.



La focul taberei se bea si se joaca "mima" pe fundalul muzicii, rasete de tot felul pana pe la 2 dimineata cand eu m-am retras la cort ca eram trezit de la 4 dimineata.




        -Sambata 26 iulie, dupa inviorarea'n rau si micul dejun plecam pe traseu Monumentul Eroilor (Crucea Caraiman) doar cativa din grup, altii au ales alte trasee montane, iar restul au ales sa ramana in camping.

Fericirea fetei a fost cainele lui Matache....:)))




Am avut putina teama ca nu-mi va face fata copilul in varsta de 6 ani pe tot traseul, dar a facut fata cu brio si la limita, noroc cu cioclolata, batoane energizante si glucoza.




Am omis sa cumpar apa de la Babele si tot traseul l-am faut cu jumatate de sticla de apa de 500ml care am pastrat-o numai pentru fata, noroc ca sus la Crucea Caraiman ne-a mai dat putina apa Alina Matache pentru intoarcere (ii multumesc maxim).
Am prins o vreme superba si de invidiat pe tot traseul nostru.




Dupamiaza ne-am reintors la corturi unde ma asteptau ca "paine calda" Sorche si altii sa merg cu masina dupa lemne.
Eram lesinati de foame dar am plecat fara discutie, la apostrofarile sotiei.
In fine dupa un drum facut degeaba, se ocupa altcineva de apinderea gratarului meu si eu merg sa fac 2 trasnporturi de lemne pentru focul de tabara, Sorche a dat de padurar pana la urma.




Inca o seara incediara cu bautura si joc "mima" si dureri de burta de atata ras...pentru mine s-a terminat la 03:30 dimineata.
 



     -Duminica dimineata dupa siesta in rau, cafeaua si micul dejun servit ma apuc sa numar corturile, 18 la numar, avand in vedere ca erau minim doi in cort si ca altii erau 3-4 persoane in cort, unii dormeau prin masini, altii pe scaune la focul de tabara....eu zic ca am fost undeva in jur de 45 de persoane.



Imi pare rau ca NU am facut macar o poza de grup cu totii asa dar, la editiile viitoare cu siguranta NU mai ratam momentul acesta.
Am plecat ultimul de pe platoul Padina pe la 15:40, la 18:40 eram in spatele blocului la Bucuresti unde ploua infernal.



Una peste alta o iesire scurta cu multi prieteni, distractie, si bautura la maxim...perfecta pentru incarcarea bateriilior.
Va multumesc mult pentru un weekend minunat petrecut alaturi de voi!!!

PS: Pozele vorbesc de la sine: https://picasaweb.google.com/109997369286923719524/Padina2527Iulie2014?authkey=Gv1sRgCOTiyIOl2Ku-MA

LE: Mi-a placut ca toata lumea (care cum au plecat) si-au aruncat gunoiul in sacii menajeri si au fost aruncati in tomberoane, am lasat curatenie in urma noastra!


ReEdit: Inca nu m-am oprit din achizitii si abia astept sa plec iara cu cortul la munte.

Am achizitionat astazi 08/08/2014 un incalzitor pentru butelie GPL Poloneza UWAGA arde fara flacara si are o putere de 600W (Consumul mediu de combustibil de 165 g / oră) ... ideal pentru campinguri (corturi, rulote, case de vacanta, cabine, autoutilitare smd).

Multumesc frumos domnule Cezar din Arad pentru acesta piesa fabuloasa...respectele mele!!!


Comentarii

  1. Se pare că debutul pe munte a fost falnic, chiar dacă nu ai fost singurul Rege al Poienii ! Am observat că modelul cortului vostru era in topul preferințelor ....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma trag din famile de montani, tata a fost din Sibiu si in academia militara a cutreerat toti muntii Romaniei de-i cunostea ca'n palma in calitate de pilot, iar mama din Brasov....eu am fort in multe tabere la munte in copilarie si in concedii cu parintii si ocazional in scurte vacante la hotelurile de pe langa munte facand cate 1-2 trasee pe timpul sederii.
      Intradevar modelul asta de cort Arpenaz Family 4.1 de la QUECHUA (uni au varianta mai veche pe maron) il prefera toti amicii mei ca sunt familisti si cu copii dar, am vazut foarte multe pe platou.
      Asta ma facut sa cred ca sunt perfecte pentru ce vreau eu si fam. mea sa facem pe viitor....cazare in campingurile montane si doar atat!
      Sau eventual pe o balta la un peste 2-3 zile cu familia....acum parca as incerca si un weekend la mare dar, tot in gasca.

      Ștergere
  2. si parintii tai faceau focu' tot direct pe pamant? dupa vre-o 6-7 grupuri ca al vostru, cum va arata pajijtea respectiva?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "Prietene" de ce simti tu nevoia sa te faci de cacat aici???
      Sa-ti explic cum a fost treaba ca esti bulversat rau...
      Noi am facut focul in fata Vilei Coteanu si am CUMPARAT lemne de la PADURAR (asta fiind fratele bucatarului de la Vila Coteanu)....ei acolo fac focul in fiecare weekend.... si sa bage si ald'i astia ca tine imbuibatii la capaul ala cu creier de nuca unde e intuneric si gol.
      Daca aveai cohoones...NU te postai ca "anonim"....asa ramai unul! ;)

      PS: Inainte sa faci acuzatii, intreaba ca e gratuit!!!

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum putem aerisi caloriferul de fonta???

Am un plic pe ecranul televizorului.

OzonFix OMV