Spanac ca la mama acasa...




            Din ciclul "Barbat la cratita" ....



     Fiindca piata este plina de spanac si de luni incepe saptamana MARE si explodeaza si preturile totodata (de parca se imbogatesc taranii), si eu sunt adeptul folosirii legumelor de sezon (cu mici exceptii iarna, dar acum nici sa ma bati nu cumpar legume turcesti) am zis sa va arat cum face mama mancarea de spanac. Cativa ani treceam pe langa el in piata si nu aveam curaj sa ma bag in toate legaturile enorme de 2-3 kg - ziceam "ce-mi trebuie atata spanac..si ce sa fac cu el...". Pana nu m-a luminat mama, foarte buna gospodina apropo, ca de fapt din acele gramezi iese o tigaie modesta de mancare de spanac..... are un gust extra delicios - textura spanacului si gustul asezonat corect sunt perfecte.

Ingredinente:
-Spanac: 2-3kg.
-Usturoi:4-5 catei.
-Ulei cca. 150ml.
-Lapte 200 ml.

-Faina 1-1,5 linguri.
-Sare dupa gust.

-
1: Aici o poza cu "mastodontul" meu din piata,  2 legaturi si ambele  au 3 kg - sa vedeti la pasii de mai jos in ce se va transforma. (am 2 d'astea de taiat)





-2: Am luat o foarfeca si cu multa rabdare si atentie am ales frunzele de spanac - le-am taiat de pe tulpini si le-am aruncat pe cele care erau urate. Toata gramada de frunze am pus-o in chiuveta de la bucatarie (bineinteles curatata bine inainte), am blocat apa, sa se umple chiuveta bine si sa acopere frunzele generos.(munca de chinez)

   

-3: Pe urma am luat frumos si am agitat cu mainile frunzele, sa se spele bine si sa treaca pamantul si nisipul de pe ele in apa. Luati apoi cu mainile cate o partida de frunze, scuturati de apa si le puneti intr-un bol mai mare.
Dati drumul la apa din chiuveta, spalati-o bine de nisipul lasat de frunze. Puneti din nou spanacul in chiuveta, lasati multa apa si repetati toata procedura inca 2 ori. Asta ca sa fiti siguri ca nu o sa aveti nisip si pamant in mancarea de spanac.

-4: In acest timp cat va "jucati" cu frunzele puteti pune sa fiarba o oala mai maricica cu apa - adaugati putina sare in ea. Cand incepe sa fiarba puneti frunzele de spanac curate si observati magia - gramada de frunze se inmoaie si se transforma in ceva putin... Adaugati in reprize spanacul daca nu va incape toata cantitatea, pe parcurs se face loc in oala.
Lasati 2-3 minute, sa se opareasca bine, bine.

-5: Apoi turnati toata treaba intr-o sita pozitionata in chiuveta si scuturati bine sa iasa apa.

-6: Si iar o mica smekerie de la mama - puneti din nou spanacul in cratita si turnati apa rece peste el. Veti observa ca isi pastreaza culoarea aia verde frumoasa dupa aceasta procedura.

-7: Iarasi treceti spanacul prin sita si apoi cu mainile strangeti bine de el sa iasa toata apa.
Asta a ramas din ditamai legaturile 3 kg de frunze si tulpini...
 
    


-8: Acum incepem sa-l pregatim si asezonam - intr-o cratita am pus 4-5 catei de usturoi taiai feli,  ulei cam cat este o tigare de groasa - asta pt a cali usturoiul, dietetic....dupa ce s-a ingalbenit (mama scoate usturoiul si-l arunca)....dar tu poti sa-l lasi daca iti place.

-9: Intre timp spanacul se marunteste bine cu un cutit lat...nu asa de mult, de cateva ori
-10: Apoi adaugati spanacul maruntit - amestecati bine.

-11: Intr-o cana de 200ml de lapte (rece) se pune cca 1-1,5 linguri de fainana si amestecati intens pana se coaguleaza si sa nu faca cocoloase.

-12: Se toarna laptele amestecat cu faina peste spanac si se amesteca la foc mic timp de 5-10 minute, se mai adauga sare dupa gust.

      


-13: Il puteti servi si cald sau rece, ca mancare sau ca un pate pe paine prajita - este delicios cu orice va place....mie imi place cu ou ochi deasupra.
Pofta Buna!

PS: NU puneti ceapa sau bulion...stricati gustul si aspectul la tot!
Incercati reteta de mai sus si NU o sa va para rau!
LE: Sa ma bata mama daca nu te ligi pe bot dupa masa!!! :D

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum putem aerisi caloriferul de fonta???

Am un plic pe ecranul televizorului.

OzonFix OMV