Cum sa cumperi o masina rulata in siguranta?
Hai sa va impartasesc si eu cum am achizitionat singur masina din imagine (un Vw Pasat variant din 2003) cumparata de la un samsar din Pitesti, poate ajuta si pe altii.
Masina era adusa pe platforma Duminica din
Germania, Miercuri am fost eu la Pitesti, masina se afla in targ si NU avea
nici un fel de numere, nici macar de tol sau provizorii, am vizionat
ochiometric tot exteriorul cca 1,5h incepand de la:
-masina sa aibe linie
-sa nu aibe elemente de caroserie revopsite
(sau indentificarea acestora)
-pedale (cat de tocite sunt),
-mocheta (sub presul soferului sa NU fie
tocita)
-volan (cat de uzat este),
-scaunul soferului (uzura lui sa NU aibe
buretii lasati),
-geamurile (pe toate geamurile au anul de
fabricatie +/- un an diferenta de fabricatie a autoturismului),
-discurile de frana fata ( fierul sa nu fie
plin de rugina sau corodati etrierii)
-sub capota (sa nu aibe rugina sau piesele de
aluminium sa fie corodate)
-in interior sa functioneze toate butoanele.
-motorul pornit la relanti pana pleaca
compresorul de AC.
-sa plece ventilatorul de racire cand apa
urca la temperatura mare.
-compresia motorului la rece (bagi in prima
viteza si iei usor piciorul de pe ambreiaj fara a calca acceleratia pana se
pune masina in miscare)
-am dat o tura prin targ (desi era plin de
gropi si am mers maxim cu viteza a 2-a)
Dupa toate acestea, am insistat
expres ca vreau sa o vad pe dedesupt pe un elevator, desi eram suspectat de
catre samsar ca si eu sunt tot samsar dupa toate testele astea...mi-a spus ca
el NU poate iesii cu masina din targ ca NU detine numere, m-am impus ca fara
teste NU o cumpar si i-am aratat banii...atunci samsarul a scos niste numere
rosii de pe alta masina care o avea in targ si le-a montat pe asta care vroiam
sa o cumpar.
L-am pus pe el sa conduca prin Pitesti pana
am vazut un service, l-am lasat sa astepte in masina si pe toata durata
testului el sa NU comenteze si sa NU se dea jos de la volan....asa am putut eu
sa discut cu mecanicul si sa-i spun ceea ce vreau sa testam la ea, masina era
din punct de vedere estetic si tehnic perfecta, am
platit 30 de lei si am plecat.
Acum nu-mi mai ramane de
facut decat sa aflu daca km sunt reali de pe masina.
Masia avea'n bord
215.500km....
Aici aveti 2 variante:
-1 te duci impreuna cu
vanzatorul/propietar la un dealer VW si cu actele doveditoare va spune tot
istoricul masinii....ATENTIE doar impreuna cu propietarul (poti face testarea
tehnica a masininii si aici).
-2 suni pe cineva cunoscut
de la VW (eu am fost mai norocos ca avut pe cineva la Porsche Romania Bucuresti
Nord si i-am comunicat seria de sasiu care mi-a confirmat absolut totate datele
inregistrate, masina avea carte service si m-am consultat cu aceste serviceuri
facute in decursul anilor....concluzia km reali).
NU te zgarcii la portofel
atunci cand faci testele unei masini SH, o cumperi pentru tine si eu personal
recomand sa mergeti sa testati la un service de unde provine autoturismul, in cazul de fata VW Romania....asa NU o sa aveti dubii sau vicii ascuse.
PS: NU trebuie sa faceti
totii ca mine, insa trebuie sa cunosteti minimul de mecanica macar!!!
Bafta in alegera si
achizitia autoturismului dorit!!!
Comentarii
Trimiteți un comentariu