Mancatoria de cur ("sarmutismul") si barfa la serviciui...
Barfa la birou creeaza situatii tensionate, stresante si impiedica desfasurarea normala a sarcinilor. Cel mai bine este sa gasesti o cale de mijloc. Incearca sa nu iti vorbesti pe la spate colegii, pentru ca s-ar putea sa se intoarca impotriva ta. Inainte de a lansa o barfa gandeste-te ca este imposbil ca aceasta sa ramana secreta. Gandeste-te bine ce s-ar intampla daca persoanele nepotrivite ar afla ce gandesti. Inainte de a difuza un zvon, gandeste-te ca e posibil ca acesta sa fi fost inventat din motive mai putin ortodoxe. Mai tii minte jocul din copilarie numit Telefonul fara fir? Este foarte posibil ca orice barfa sa contina un sambure de adevar. Cu toate acestea, nu ai cum sa stii daca faptele au fost sau nu rastalmacite. Cu cat insisti ca unele informatii sa ramana secrete, cu atat ii va fi mai greu interlocutorului sa nu mai spuna nimanui. Ne este greu sa tinem ceva numai pentru noi!?!
Desi multi tind sa sublinieze aspectele pozitive ale barfei intre colegi (precum imbunatatirea relatiilor si a comunicarii intre unii angajati), efectele negative ale acesteia tind sa predomine.
Barfa, in termeni simpli, implica inventarea si raspandirea unor lucruri neadevarate despre unii angajati, existenta acesteia fiind incurajata de lipsa de transparenta in cadrul unei companii. Persoanele care raspandesc zvonurile sunt, in mare parte, angajati nesiguri, care doresc sa-si construiasca succesul pe baza aspectelor negative a altor angajati.
Oricat de siguri am fi, barfa se poate intoarce impotriva noastra, de aceea este mai bine sa nu o incurajam, chiar din faza incipienta. Insa, desigur, exista si numeroase modalitati de a a scapa de barfa de la serviciu astfel:
-Nu incuraja un barfitor. Chiar si prin faptul ca-l asculti pe acesta poate fi considerat o incurajare.
-Trateaza totul cu tact si declara-te impartial in toate subiectele.
-Nu te afisa ostil in ochii barfitorilor. Acesta greseala i-ar putea determina sa te faca chiar pe tine subiectul unui nou zvon.
-Ramai dedicat muncii tale si da de inteles ca esti multumit cu postul tau.
-Da dovada de profesionalism, de fiecare data.
In cazul in care afli ca se barfeste pe seama ta, trebuie sa tratezi problema intr-un mod cat mai transparent. In mod cert, nu e indicat sa ignori cele spuse despre tine. Ia atitudine, insa fii concis si pastreaza-ti calmul.
Pt mancatorii de kkt cu dedicatie...
PS: Voi publica numai comentariile semnate!
Anonimele...anonime sa ramana!
Desi multi tind sa sublinieze aspectele pozitive ale barfei intre colegi (precum imbunatatirea relatiilor si a comunicarii intre unii angajati), efectele negative ale acesteia tind sa predomine.
Barfa, in termeni simpli, implica inventarea si raspandirea unor lucruri neadevarate despre unii angajati, existenta acesteia fiind incurajata de lipsa de transparenta in cadrul unei companii. Persoanele care raspandesc zvonurile sunt, in mare parte, angajati nesiguri, care doresc sa-si construiasca succesul pe baza aspectelor negative a altor angajati.
Oricat de siguri am fi, barfa se poate intoarce impotriva noastra, de aceea este mai bine sa nu o incurajam, chiar din faza incipienta. Insa, desigur, exista si numeroase modalitati de a a scapa de barfa de la serviciu astfel:
-Nu incuraja un barfitor. Chiar si prin faptul ca-l asculti pe acesta poate fi considerat o incurajare.
-Trateaza totul cu tact si declara-te impartial in toate subiectele.
-Nu te afisa ostil in ochii barfitorilor. Acesta greseala i-ar putea determina sa te faca chiar pe tine subiectul unui nou zvon.
-Ramai dedicat muncii tale si da de inteles ca esti multumit cu postul tau.
-Da dovada de profesionalism, de fiecare data.
In cazul in care afli ca se barfeste pe seama ta, trebuie sa tratezi problema intr-un mod cat mai transparent. In mod cert, nu e indicat sa ignori cele spuse despre tine. Ia atitudine, insa fii concis si pastreaza-ti calmul.
Pt mancatorii de kkt cu dedicatie...
PS: Voi publica numai comentariile semnate!
Anonimele...anonime sa ramana!
Comentarii
Trimiteți un comentariu